A6 i ny forklædning

A6-faceliftet er nænsomt - og hvorfor ændre noget, der i forvejen tager sig godt ud. Nyhederne befinder sig under motorhjelmen, blandt andet håber vi at få dieselsparegrisen TDIe med 136 hk og et forbrug på 18,9 km/l at se.

Nye motorer og en mindre kosmetisk overhaling sikrer den fire år gamle Audi A6 endnu et par år.
Audi-limousinen A6 fornyr motorerne, så tyskerne kan følge med på tidens trend, der dikterer mindre forbrug og dermed mindre CO2-udledning.
Fornyelserne kommer i løbet af efteråret, og ved samme lejlighed giver Audi sin A6 en diskret kosmetisk overhaling, blandt andet med nye forlygter med mulighed for Audis ny særkende, LED-dioder som på A8, A5 og A4, ændrede luftindtag og baglygter på den firedørs model i stil med A4.
Men det er under motorhjelmen, at de væsentligste fornyelser skal findes. Mest bemærkelsesværdig er 3,0 TFSI, der med turbo og kompressor tilfører V6’eren et solidt moment på 420 Newtonmeter mellem 2.500 og 4.850 omdrejninger. Firehjulstrækket Quattro med 60 procent træk på baghjulene og 40 på forhjulene er naturligvis standard ligesom 6-trins tiptronic. 0-100 km/t tilbagelægges på 5,9 sekunder, topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t. Forbruget er med 10,5 km/l ikke skræmmende.
Mindste benzinmodel er en firecylindret toliters med turbo, der yder 170 hk, mellemvaren er en sekscylindret 2,8 liters FSI i to varianter med 190 eller 220 hk. Topmodellen er V8’eren med 350 hk.
På dieselsiden er mindstemodellen i første omgang en firecylindret toliters commonrail med 170 hk, senere forventes Audis sparemodel, kaldet TDIe, med 136 hk; dens gennemsnitsforbrug er 18,9 km/l med en CO2-emission på 139 gram pr. kilometer. Topmodellerne er V6’erne på 2,7 eller 3,0 liter med 190 eller 240 hk.
Den ansigtsløftede A6 vises på biludstillingen i Paris i begyndelsen af oktober, og kort efter har de premiere. Priserne kendes endnu ikke

1 kommentar:

Anonym sagde ...

very nice! hahahahaha