
Næste generation Avensis er hos kunderne i begyndelsen af 2009. Første billede af den kommende storsælger er sluppet ud.
Blot en smagsprøve, men alligevel. Toyota viser på sin europæiske hjemmeside det første billede af tredje generation Avensis. Det ene foto, der er offentliggjort, viser bilen bagfra, og stilen er mere markeret og skarp, måske endda lidt Lexus-agtig, og det ser også ud til, at den er højere end Avensis II.
Ifølge de sparsomme oplysninger på hjemmesiden bliver motorerne i den kommende Avensis mere brændstof-besparende med lavere CO2-udslip til følge. Standardudstyret skulle også blive mere righoldigt, og den generelle kvalitet har fået et løft.
Tredje generation Avensis har premiere på biludstillingen i Paris i næste måned, og her vil Toyota atter vise den lille intelligente bybil iQ, en knap tre meter lang bybil med plads til tre voksne og et barn og flere finurlige finesser. iQ-versionen i Paris er nu angiveligt den udgave, som er produktionsklar. iQ er ifølge Toyota verdens mindste bil med fire sæder, og japanerne lover meget nøjsomme motorer, mindste med et udslip på kun 99 gram CO2 pr. kilometer. Trods sin lidenhed skulle den yde god beskyttelse til alle passagerer, og iQ bliver den første bil med gardinairbag i bagruden.
Verdens første by-SUV, Urban Cruiser, som vi så på biludstillingen i Genève i marts, skulle nu også være produktionsklar. Bilen, der står på samme platform som Yaris, er længere og mere rummelig - Urban Cruiser er 418 cm lang, 43 cm længere end Yaris. Den kommer blandt andet med en 1,4 liters dieselmotor med en beskeden CO2-udledning på 133 g/km, og den bliver en af de ganske få biler i Fiesta-klassen med firehjulstræk.
Blot en smagsprøve, men alligevel. Toyota viser på sin europæiske hjemmeside det første billede af tredje generation Avensis. Det ene foto, der er offentliggjort, viser bilen bagfra, og stilen er mere markeret og skarp, måske endda lidt Lexus-agtig, og det ser også ud til, at den er højere end Avensis II.
Ifølge de sparsomme oplysninger på hjemmesiden bliver motorerne i den kommende Avensis mere brændstof-besparende med lavere CO2-udslip til følge. Standardudstyret skulle også blive mere righoldigt, og den generelle kvalitet har fået et løft.
Tredje generation Avensis har premiere på biludstillingen i Paris i næste måned, og her vil Toyota atter vise den lille intelligente bybil iQ, en knap tre meter lang bybil med plads til tre voksne og et barn og flere finurlige finesser. iQ-versionen i Paris er nu angiveligt den udgave, som er produktionsklar. iQ er ifølge Toyota verdens mindste bil med fire sæder, og japanerne lover meget nøjsomme motorer, mindste med et udslip på kun 99 gram CO2 pr. kilometer. Trods sin lidenhed skulle den yde god beskyttelse til alle passagerer, og iQ bliver den første bil med gardinairbag i bagruden.
Verdens første by-SUV, Urban Cruiser, som vi så på biludstillingen i Genève i marts, skulle nu også være produktionsklar. Bilen, der står på samme platform som Yaris, er længere og mere rummelig - Urban Cruiser er 418 cm lang, 43 cm længere end Yaris. Den kommer blandt andet med en 1,4 liters dieselmotor med en beskeden CO2-udledning på 133 g/km, og den bliver en af de ganske få biler i Fiesta-klassen med firehjulstræk.


Ingen kommentarer:
Send en kommentar